Diensten bij verkoop
Een open kennismakingsgesprek
Wij starten elke samenwerking steeds met een kennismakingsgesprek. Dit gesprek stelt ons in de mogelijkheid om onze werkwijze toe te lichten, en geeft u daarnaast ook de mogelijkheid om ons te laten weten wat u belangrijk vindt.
In dit gesprek geven wij u een eerlijke waardebepaling van uw woning of appartement en bespreken we samen uw verwachting over de verkoopprijs. Onze ervaring en marktkennis van de regio speelt hierbij voor u een cruciale rol. Met 30 jaar ervaring in de regio kunnen wij u hierin zeker een correct advies geven.
Een volledig dossier
Nadat u beslist heeft om met ons samen te werken, zullen wij overgaan tot het opstellen van een makelaarsopdracht. Dit is de toelating die u, als verkoper, aan ons geeft om uw vastgoed op de markt aan te bieden. Dit is de toelating om kopers te zoeken, NIET om uw pand te verkopen. U beslist zelf steeds of u met alle elementen van de verkoop akkoord gaat.
In deze makelaarsopdracht wordt vastgelegd welke vergoeding u aan Vastgoed Turnhout dient te betalen wanneer de verkoop succesvol afgerond wordt. Ook de verkoopstermijn wordt hierin bepaald.
Tevens overlopen we met u of u beschikt over alle nodige attesten om het pand te verkopen. Heeft u bv. geen geldig EPC attest of elektriciteitskeuring meer, dan brengen wij u graag in contact met een deskundige om dit voor u in orde te maken.
Verder is de verkoper verplicht al vanaf het aanbieden van een onroerend goed alle verplichte documenten toe te voegen. Deze inlichtingen worden door ons opgevraagd bij het notariaat van uw keuze. De kosten hiervan zijn verplicht ten laste van de verkoper.
Wanneer u een pand verkoopt in een mede-eigendom, zullen wij ook de nodige verplichte inlichtingen opvragen bij uw syndicus. Dit stelt ons in staat om geïnteresseerden correct te informeren over de gemeenschappelijke lasten. Mede omdat wij zelf ook actief zijn als syndicus, kunnen wij potentiële kopers heel correct informeren over de bijzonderheden bij kopen binnen een mede-eigendom. Wij merken steeds weer dat veel kopers deze uitgebreide kennis op prijs stellen.
Uw volledige dossier blijft in handen van één persoon, zodat u steeds weet bij wie u terecht kan.
Op die manier kan de samenwerking in het volste vertrouwen gestart worden.
Optimale reclame
Een aantrekkelijke voorstelling van het pand begint met het maken van goede foto’s.
Hierbij wordt o.a. de nodige aandacht geschonken aan de juiste invalshoeken, de ideale weersomstandigheden en een juiste lichtinval.
Om zichtbaarheid in het straatbeeld te garanderen, wordt aan de gevel van uw woning of appartement een immo-bord aangebracht.
Naast onze eigen website adverteren wij ook op Immoweb en Immovlan. Zo bereiken we een breed digitaal publiek.
Elk pand wordt geafficheerd in onze verlichte vitrine. Dankzij onze centrale ligging in hartje Turnhout, recht tegenover de ingang van Turnova, bereiken wij dagelijks een groot lokaal publiek.
Potentiële kopers geven vaak aan ons aan waar ze naar op zoek zijn. Deze kandidaat-kopers worden dan opgenomen in ons klantenbestand. Zodra uw pand in verkoop gaat, zullen wij uw pand ook aanbieden aan de klanten waarvan wij weten dat zij interesse hebben. Zo kunnen zij als eersten een bezichtiging plannen en vinden we vaak snel de perfecte koper voor uw pand!
De juiste koper aan de juiste prijs
Bij élk plaatsbezoek zijn wij als makelaar aanwezig. Dit plaatsbezoek gebeurt steeds individueel, zodat er met elke potentiële koper tijd is voor een uitgebreid gesprek waarbij de troeven van uw eigendom in de kijker worden gezet. Dit geeft ruimte tot het beantwoorden van alle vragen van de koper. Wij werken niet met kijkmomenten zodat we steeds een persoonlijke aanpak kunnen garanderen.
Tevens zorgen wij ervoor dat tijdens dit bezoek alle info voorhanden is (inlichtingen notaris, syndicus, bodemattest, epc-attest, …) om geïnteresseerden correct en volledig te informeren.
U wordt steeds op de hoogte gehouden hoe de plaatsbezoeken zijn verlopen.
Wij voeren de onderhandelingen met de kandidaat kopers. Elke stap van deze onderhandelingen wordt nauwgezet met u overlegd, zodat u zich steeds comfortabel voelt om de juiste beslissing te nemen op het juiste moment. U heeft zelf steeds het laatste woord, u bent diegene die finaal beslist.
Deze onderhandelingen beperken zich niet enkel tot de prijs maar gaan evenzeer over de betalingsmodaliteiten, opleveringsvoorwaarden, termijnen, enz…
Een duidelijke verkoopsovereenkomst
Eens er een akkoord wordt bereikt, zorgen wij voor de opmaak van een onderhandse verkoopovereenkomst. Dit uiteraard in samenwerking met de betrokken notarissen. Omdat er ook in deze fase vaak nog vragen komen van beide partijen, begeleiden wij verkoper en koper tot bij het tekenen van de notariële akte.
Administratieve afhandeling na de verkoop
Bij het opstellen van de makelaarsopdracht werd een ereloon afgesproken. Ons ereloon dient pas betaald te worden bij eigendomsoverdracht en betaling van de koopsom door de koper.
Na het ondertekenen van de akte gaan wij met koper en verkoper nog ter plaatse om de nodige overnamedocumenten in te vullen voor overname van gas, elektriciteit en water. Wij bezorgen deze overnamedocumenten nadien aan de betreffende nutvoorzienings-maatschappijen.
Als erkend Electrabel partner, zijn wij eveneens in de mogelijkheid om nieuwe kopers bij te staan in het afsluiten van de meest interessante formule voor hun energiecontract.
Wilt u graag een persoonlijk gesprek?
Laat dan hier jou gegevens achter!
Bij het invullen van dit formulier gebruiken we uw gegevens enkel om gevolg te geven aan uw vraag of opmerking. Bekijk ons volledige privacybeleid.